۳۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

تخم مرغ برا لاغری چطوره


مصرف سفیده تخم مرغ بصورت خام به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا ممکن است حاوی یک باکتری مضر با نام سالمونلا باشد . علاوه براین سفیده خام تخم مرغ حاوی ماده ای با نام آویدین است که مانع از جذب ویتامین B۶ توسط بدن می شود . بنابراین سفیده تخم مرغ را حداقل ۳ دقیقه و نیم در دمای ۱۳۴ فارنهایت بپزید تا باکتریهای آن کشته شوند وتاثیر منفی آویدین موجود در آن خنثی شود. سفیده تخم مرغ خام ۲ تا ۴ روز در یخچال قابل نگهداری است.


اگر سفیده تخم مرغ ، از زرده آن جدا سازی شود و سپس سفیده  آن  به تنهایی استفاده کنید دراینصورت میزان کالری و کلسترول آن بسیار پایین می آید و یکی از منابع بسیار خوب و مفید برای اسید های امینه حساب میشود.به همین جهت است که در بسیاری از رژیم های غذایی توصیه میشود که از سفیده تخم مرغ استفاده شود.به علت اینکه کالری ان پایین هست و برای سلامت انسان مفید خواهد بود.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید ملوحی

عسل لاغر می کنه ؟

طبق تحقیقات این گروه، در یک برنامه غذایی برای کاهش وزن می توان از غذای معمول خانواده، تنقلات و انواع دسرها که معمولا در رژیم های غذایی لاغری منع می شوند، لذت برد به شرط اینکه به جای شکر از عسل برای شیرین کردن آنها استفاده شود.


طبق جدیدترین تحقیقات مشخص شده است که خوردن  حتی ذره ای از عسل  باعث لاغری سریع میشود چون عسل قند مضری ندارد و کاملا طبیعی است. از اینرو قند موجود در آن  باعث چربی سوزی می شود پس حتما باید کسانیکه به دنبال لاغری هستند عسل را در برنامه غذایی خود داشته باشند  .همچنین عسل جایگزن مناسبی برای قند وشکر است 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید ملوحی

بخوریم اما لاغر باشیم

روغن مصرفی تان را با روغن زیتون عوض کنید. روغن زیتون کاملا عاری از روغن های بد و اشباع است و مقادیر بالایی از چربی های غیراشباع را به بدن ارائه می دهد. این چربی های غیراشباع نه تنها اشتهای ما را کاهش می دهد بلکه با افزایش کلسترول هم مبارزه می کند. کلا مصرف روغن زیتون سطح کلسترول و چربی بدن را پایین نگه می دارد.


انتخاب سبزیجات سالم مانند هویج، کدو ، کلم پیچ، گل کلم، کلم و کلم بروکلی و میوه ها یی مانند سیب، پرتقال و هلو برای سلامت  مفیدند و بخش مهمی از رژیم غذایی کاهش وزن بسیار ضروری می باشد

این غذا را نخورید ! کم بخورید ! آرام بخورید ! دیر به دیر بخورید ! فقط آب بخورید ! ساعتها گشنه بمانید ! خیلی ورزش کنید !

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید ملوحی

رژیم گرفتن برام سخته

عادت خوردن برای سرگرمی را ترک کنید. برنامه‌ریزی اجتماعی و با جمع بودن و خوشگذرانی را با شام بیرون و پرخوری اشتباه نگیرید. به جای سینما رفتن و خوردن پاپ کورن و شکلات در پارک به بازی بپردازید. برقصید تا بتوانید با این حرکات H۲O بیشتری را در طول عصر دریافت کنید. اگر بازهم به رویه قبل بازگشتید، محکم و استوار اهداف مهم خود را تکرار کنید و در خواست حمایت کنید. مثلا به این بیندیشید که بهتر خوردن به خوب خوابیدن شما کمک می‌کند، کارایی شما در محل کار زیادتر می‌شود، سوزش معده‌تان از بین می‌رود، در مقابل میگرن‌تان مقاومت بیشتری نشان خواهید داد و…


توزین و اندازه گیری مواد غذایی ممکن است به کاهش وزن کمک کند ، اما به عنوان استراتژی بلند مدت برای اکثر مردم کارراحتی نیست. رژیم غذایی می تواند گران تمام شود چون باید غذاهای مخصوصی بخورند.رژیم غذایی در واقع می تواند سوخت و ساز بدن  را کاهش دهد. باید توجه کنید که رژیم گرفتن نمیتواند همیشگی باشد و کوتاه مدت است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید ملوحی

گوجه فرنگی چطوری لاغر می کنه


پژوهشگران دانشگاه «ریدینگ» انگلیسی با بررسی تأثیرات مصرف نان غنی شده با انواع سبزیجات بر ۱۷ زن ۳۵ – ۱۸ ساله که دارای وزن طبیعی هستند، دریافتند؛ در بین افرادی که از نانهای غنی شده با پنیر خامه ای، هویج و گوجه فرنگی مصرف کردند، آنهایی که از نان دارای گوجه فرنگی استفاده کردند، بیشتر احساس سیری می کردند.


همه شیوه هارا برای کاهش وزن و تناسب اندام را آزمودید. این دفعه گوجه فرنگی را نیز درلیست غذایی خود بگنجانید البته به آلرژی زا  بودن این سبزی توجه داشته باشید

میوه این گیاه به صورت خام یا پخته در سالاد، انواع سس ها، سوپ و انواع مواد غذایی به طور وسیع در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. مهمترین ترکیبات گوجه فرنگی شامل حدود ۹۰ درصد و یا کمی بیشتر آب می باشد و بقیه آن را پروتئین، چربی، قندهای مختلف از جمله گلوکز و فروکتوز، ویتامین های A ، C ، K ، تیامین، ریبوفلاوین، پانتوتنیک اسید، اسید فولیک، ویتامین E ، اسید آمینه های ضروری، املاح معدنی از جمله کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، منیزیوم، مس، منگنز، کبالت، روی و آرسنیک می باشد و به تازگی وجود ید نیز در گوجه فرنگی گزارش شده است. با توجه به ترکیبات یاد شده که فقط قسمتی از ترکیبات گوجه فرنگی را تشکیل می دهند، می توان به خواص کم نظیر آن پی برد. املاح معدنی موجود در این گیاه با ارزش، وظایف مهمی در بدن ایفا می کند که بسیاری از آنها در تحقیقات جدید پزشکی در حال بررسی است.
گوجه فرنگی در بعضی افراد ایجاد حساسیت می کند که باید به آن توجه کرد. محققان معتقدند، گوجه فرنگی با ایجاد احساس سیری برای مدت طولانی، در کنترل وزن افراد تأثیر زیادی دارد.
متخصصان علوم تغذیه پیشتر دریافته بودند، گیاهخواران و افرادی که میوه و سبزی زیادی مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که از رژیم غذایی استاندارد مدرن حاوی غذاهای فراوری شده فراوان استفاده می کنند، لاغرتر هستند، اما اکنون دریافتند، این امر صرفاً ناشی از پایین بودن کالری سبزی و میوه ها نیست.گوجه فرنگی سرشار از لیکوپین است که بنابرعقیده دانشمندان، با کاهش هورمون اشتها، به احساس سیری افراد کمک می کند.
پژوهشگران دانشگاه «ریدینگ» انگلیسی با بررسی تأثیرات مصرف نان غنی شده با انواع سبزیجات بر ۱۷ زن ۳۵ – ۱۸ ساله که دارای وزن طبیعی هستند، دریافتند؛ در بین افرادی که از نانهای غنی شده با پنیر خامه ای، هویج و گوجه فرنگی مصرف کردند، آنهایی که از نان دارای گوجه فرنگی استفاده کردند، بیشتر احساس سیری می کردند.
لیکوپین موجود در گوجه فرنگی که این سبزی را به رنگ قرمز در می آورد، از ترکیبات اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای است که به کاهش بیماری های قلبی و دیابت، فراموشی و برخی از انواع سرطان شهرت دارد. میوه این گیاه که قسمت اصلی آن است، به صورت خام یا پخته در سالاد، انواع سس ها، سوپ و انواع مواد غذایی به طور وسیع در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. اکثراً گوجه فرنگی را در زمانی که به رنگ قرمز است، استفاده می کنند و کمتر از میوه سبز آن استفاده می شود.ترکیباتویتامین A در گوجه فرنگی به مقدار فراوانی وجود دارد و این همان ویتامینی است که برای تقویت بینایی و رشد استخوانها لازم است.
گوجه فرنگی برای تسکین دردهای عصبی و رفع بی اشتهایی و یبوست مفید است، ولی باید دقت کرد گوجه فرنگی را حتماً رسیده اش را بخوریم؛ زیرا نارس آن ماده ای به نام سولاتنن دارد که یک نوع ماده سمی است.
گوجه فرنگی برای بیماری های رماتیسم و نقرس مفید است، ولی برای بیماریهای سرطان مضر است. گوجه فرنگی خام، هضمش دشوار، ولی گوجه فرنگی پخته آمیخته با کره سهل الهضم است و کسانی که آلرژی دارند نباید گوجه فرنگی بخورند.
خواص گوجه فرنگی خام با پخته آن فرق دارد و اینکه عده ای می گویند گوجه فرنگی برای کبد مفید و عده ای دیگر می‏گویند برای کبد ضرر دارد. هردو سخن صحیح است! زیرا در حالی که خود گوجه فرنگی برای کبد مفید است. ماده قرمز آن زیان آور است، بنابراین، این میوه عجیب برای کبد هم مفید است و هم مضر. گفته می شود در خوردن گوجه فرنگی نباید افراط شود؛ ممکن است تولید سنگ کلیه کند. شاید با خوردن سالاد گوجه فرنگی با روغن زیتون بتوان از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد، ولی در هر حال گوجه فرنگی میوه ای مفید است که در عین حال نباید در خوردن آن افراط کرد.
با وجود این، مسلم است هنوز تحقیقات در باره گوجه فرنگی به پایان نرسیده و بسیاری از مواد و عناصر آن کشف نشده اند، ولی تحقیقات امروز حاکی از وجود مجموعه ای از عناصر و مواد بسیار ارزشمند برای انسان در این گیاه می باشد که کمتر کسی از آن آگاه بوده و به همین دلیل به ارزش آن واقف نمی باشند.
املاح معدنی موجود در این گیاه با ارزش وظایف مهمی در بدن ایفا می کند که بسیاری از آنها در تحقیقات جدید پزشکی در حال بررسی است. گوجه فرنگی در بعضی افراد ایجاد حساسیت می کند که باید به آن توجه کرد. دانه های گوجه فرنگی دارای روغن می باشند که برای تهیه مارگارین، سالاد و صابون مصرف می شود.

اثرات گوجه در طب سنتی

در طب سنتی نقاط مختلف جهان، برای گوجه فرنگی اثراتی برای تسکین و بهبود بعضی بیماری ها نظیر آسم، سرفه، آنفلوآنزا، امراض چشم، گوش درد، حصبه، برص و تب زرد قایل می باشند. در تحقیقات جدید علمی خاصیتهای ضد میکروب، ضد اسهال، هضم کننده و ادرارآور را برای آن ذکر کرده اند.
گرچه شباهتهایی بین ترکیبات گوجه فرنگی قرمز و سبز (نرسیده) وجود دارد، ولی رنگ های گیاهی موجود در گوجه فرنگی رسیده (قرمز) در سبز وجود ندارد و ممکن است گاهی در گوجه فرنگی سبز، مواد سمی وجود داشته باشد. با توجه به ارزش غذایی و اثرات جالب دارویی آن، استفاده روزمره و یا ممتد آن در رژیم غذایی توصیه می شود.
یکی دیگر از استفاده های با ارزش گوجه فرنگی استفاده از ماسک آن است. این مورد بخصوص برای کسانی که به گوجه فرنگی حساسیت ندارند، مفید است. برای استفاده از این ماسک می توان پس از استحمام که منافذ پوست بازتر می باشند؛ یک یا دو گوجه فرنگی تازه را له کرده و برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست صورت پهن کرد و سپس با آب شستشو داد.
این ماسک به علت داشتن مواد ارزشمند می تواند در طراوت و شادابی پوست مؤثر واقع شود. البته باید ذکر کرد که استفاده از ماسک های میوه ها احتیاج به زمان طولانی دارد و باید هفته ای دو یا سه بار از آن ها استفاده کرد؛ زیرا که غلظت مواد مؤثر آنها نسبتاً پایین بوده و اثرات آنها کند است و در مقایسه با ماسکهای شیمیایی که غلظت مواد آنها بیش از ۲۰ برابر مواد طبیعی می باشند، احتیاج به مصرف مداوم و طولانی دارند، ولی در عوض عوارض جانبی محصولات شیمیایی را به دنبال ندارند.
با توجه به اینکه خوردن سبزی های تازه و انواع میوه ها برای سلامتی و جلوگیری از چاقی بی رویه دارای اهمیت است، خوردن گوجه فرنگی به عنوان یک میوه با ارزش در رژیم غذایی روزانه یا هفتگی توصیه می شود.
مصرف مداوم گوجه فرنگی، خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد. این عامل مؤثر لیکوپن نام دارد که یک آنتی اکسیدان است و باعث قرمز رنگ شدن میوه و انواع سبزیها می شود و در برابر رادیکال های آزاد و زیان آور اکسیژن محافظت می کند.
تحقیقی که بر روی ۳۲ بیمار مبتلا به سرطان پروستات انجام شده، نشان داد مقدار لیکوپن در بافت پروستات افرادی که در رژیم غذایی آنها گوجه فرنگی و فراورده های آن وجود دارد، زیاد است. آسیبهای ناشی از سرطان پروستات در این افراد ۲۸ درصد کمتر از دورانی بوده که گوجه فرنگی مصرف نمی کردند.
این آمار تأثیر زیاد گوجه فرنگی و لیکوپن موجود در آن را در پیشگیری و درمان سرطان پروستات نشان می دهد که می توان از این ماده به عنوان یک مکمل غذایی در رژیم بیماران استفاده کرد.
رادیکال های آزادی که از اکسیژن به وجود می آید، می تواند بسیار زیان آور بوده و تومورهای خطرناکی را ایجاد کند.
مصرف گوجه فرنگی به تنظیم فشارخون و رفع ورم مفاصل کمک می کند
گوجه فرنگی سرشار از ماده ای به نام لیکوپن بوده که از آنتی اکسیدان ها به شمار می آید و در واقع لیکوپن ماده ای ضد سرطان است و خوردن گوجه فرنگی از بروز سرطان لوزالمعده، پروستات و رحم پیشگیری می کند.
گوجه فرنگی حاوی اسید فولیک و مواد غذایی که دارای این ترکیب شیمیایی است، مقاومت بدن را در برابر حمله سرطان ریه افزایش می دهد.کمک به رقیق شدن خون رفع ورم مخاط روده کاهش کلسترول خون کمک به تنظیم فشارخون و برطرف کردن ورم مفاصل از دیگر فواید گوجه فرنگی است.
توصیه می شود، افرادی که معده حساس دارند و یا دچار زخمهای معده یا روده هستند در خوردن گوجه فرنگی افراط نکنند.
مبتلایان به درد مفاصل گوجه فرنگی بخورند
پزشکان متخصص به بیماران مبتلا به دردهای مفاصل توصیه می کنند؛ مصرف گوجه فرنگی را در برنامه غذایی شان بگنجانند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید ملوحی

خوب غذا بخوریم تا وزن کم کنیم

وعده ناهار را از خانه به محل کار ببرید و به فست فود ها دل نبندید زیرا غذاهای خانگی بر خوشمزه ترین فست فود ارجحیت دارد.رستوران و غذای بعضی از اداره ها چرب و پر کالری است.، اگر رستوران شما هم از همین نوع غذا ها سرو می کند حتما هر روز با خودتان یک شیشه ترشی و یا سالاد فصل ببرید.



متوقف کردن خوردن و نوشیدن مواد قندی راه حل مناسبی نیست زیرا در این صورت شما احساس می کنید که حالتان بد است و مأیوس هستید،بهتر است روش لاغری تان را تغییر دهید


تغذیه خوب میران بهره وری شما را بالا می برد و در طول روز خستگی و کسالت کمتری به سراعتان می آید.

وقتی مواد غذایی بدنتان را کاهش می دهید بدنتان با کمبود انرژی روبرو می شود و اضافه وزن و چاقی و ودیابت به سراغ شما خواهد آمد.

بررسی ها نشان می دهند،صبحانه را نباید مشت گوش بیندازید.بعضی از کارمندان برای اینکه سر موقع به محل کارشان برسند با عجله از خواب بیدار می شوند و بدون مصرف صبحانه راهی سر کار می شوند.از نظر متخصصان تغذیه صبحانه مهم ترین وعده روزانه است که کارایی شما را در طول روز افزایش می دهد و در ضمن خوردن صبحانه شما را از چاقی دور نگه می دارد.
وقتی صبحانه نمی خورید طبیعی است که در طول روز به انواع کیک ها و خوراکی های چرب پناه می برید و ناهار حسابی و بیش از اندازه بخورید و دچار مشکل اضافه وزن شوید.
وسط روز هم میوه و سبزی بخورید.به جای اینکه همراه خودتان کیک و خوراکی های پر کالری ببرید چند ساقه هویج و کرفس ببرید و متخصصان تغذیه مصرف ۳ تا ۵ واحد میوه و سبزیجات را توصیه می کنند.
وعده ناهار را از خانه به محل کار ببرید و به فست فود ها دل نبندید زیرا غذاهای خانگی بر خوشمزه ترین فست فود ارجحیت دارد.رستوران و غذای بعضی از اداره ها چرب و پر کالری است.، اگر رستوران شما هم از همین نوع غذا ها سرو می کند حتما هر روز با خودتان یک شیشه ترشی و یا سالاد فصل ببرید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید ملوحی

این مواد غذایی را بخوریم تا چربی بسوزانیم

ماهی: برخی ماهی‌ های خاص سرشار از اسید چرب امگا ۳ هستند،‌ که با افزایش متابولیسم موجب از بین رفتن چربی‌ها می ‌شوند. عملکرد رژیمی اسید چرب امگا ۳ مانند پروتئین است. امگا۳ بدن را مجبور به چربی ‌سوزی بیشتر می‌ کند و اشتها را در طول روز کنترل می‌ کند.


 

فلفل قرمز: دارای ترکیبی به نام کپسایسین است. این ماده بدن را گرم و به شما کمک می ‌کند کالری اضافی را بسوزانید. متخصصان کاهش وزن توصیه می کنند که فلفل را به سوپ، سس و برنج اضافه کنید تا قابلیت چربی‌ سوزی رژیم غذایی ‌تان را افزایش دهید.
چای سبز: حاوی ترکیبی موسوم به اپیگالوکتشین‌گالات است؛ آنتی اکسیدانی که باعث می‌ شود بدنتان بهتر از هورمون طبیعی و ناقل عصبی نوراپی‌ نفرین استفاده کند. اثر اصلی نوراپی‌ نفرین در متابولیسم، دادن پیغام جهت سوزاندن سلول ‌های چربی و انرژی ذخیره شده است.
جو دوسر: سرشار از فیبر است و وقتی بدن می‌خواهد غلات غنی از فیبر را تجزیه کند،‌ در طی مراحل هضم آن دو برابر انرژی مصرف می ‌کند و کالری می سوزاند. همچنین فیبرهای رژیمی،‌ اشتهای شما را تنظیم می ‌کند و به شما حس سیری طولانی ‌مدت می دهد.
گریپ فروت: یکی از بهترین صبحانه‌ های چربی سوز، نصف گریپ‌فروت و یک فنجان قهوه است. این شروع عالی برای روزتان است، به خصوص اگر ۲ ساعت بعد از آن دومین صبحانه خود را، که غذایی سرشار از فیبر و پروتئین است، ‌بخورید. گریپ ‌فروت به بدن کمک می‌ کند چربی و کلسترول را حل کند و مانع از سخت شدن رگ ‌های قلب می‌ شود.
بوقلمون و مرغ: این دو ماده غذایی در چرخه رژیمی به عنوان رژیم دارای «اثر بالای ترموژنیک» شناخته می ‌شوند. بوقلمون و مرغ هر دو کالری کمتری از گوشت گاو دارند.
عدس: سرشار از پروتئین است و چربی خیلی کمی هم دارد. در واقع کمترین چربی را در میان غذاهای سرشار از پروتئین دارد. همچنین مصرف یک وعده آن،‌ ۳۵ درصد نیاز روزانه آهن را تامین می کند.
ماهی: برخی ماهی‌ های خاص سرشار از اسید چرب امگا ۳ هستند،‌ که با افزایش متابولیسم موجب از بین رفتن چربی‌ها می ‌شوند. عملکرد رژیمی اسید چرب امگا ۳ مانند پروتئین است. امگا۳ بدن را مجبور به چربی ‌سوزی بیشتر می‌ کند و اشتها را در طول روز کنترل می‌ کند.
سیب: یک سیب اندازه متوسط، تنها ۸۰کالری دارد و دارای همه انواع آنتی ‌اکسیدان ‌ها است. از آنجایی که سیب سرشار از آنتی ‌اکسیدان است، موجب بهتر شدن جریان خون و ساختن ماهیچه‌ های قوی ‌تر و سالم‌ تر می‌ شود. به عنوان یک قانون کلی، معمولا سیب‌ های دارای پوست تیره‌ تر را انتخاب کنید. هرچه پوست سیب تیره‌ تر باشد، آنتی ‌اکسیدان و اثرات چربی ‌سوزی آن بیشتر است
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید ملوحی

با سر و صدا غذا بخوریم زودتر لاغر می شویم

وقتی که صدای غذا خوردن طبیعی، تحت تاثیر صدای تلویزیون قرار می‌گیرد و خنثی می‌شود، وضع فرق می‌کند. در این حالت، صدای تلویزیون باعث می‌شود که حساسیت فرد نسبت به غذا خوردن ضعیف شود و درنهایت بیشتر از حد طبیعی غذا بخورد.


تاکنون به افرادی که مشغول غذا خوردن هستند توجه کرده اید؟ حتماً با کسانی که با  سر و  صدا غذا میخورند برخورد داشته اید، یکی از مطالعات منتشرشده در مجله Food Quality and Preference نشان می‌دهد که سروصدای ناشی از غذا خوردن می‌تواند به رژیم گرفتن کمک کند.

براساس این گزارش، وقتی که افراد می‌توانند صدای جویدن و خوردن غذا را بیشتر بشنوند، کمتر غذا می‌خورند. بنابراین اگر می‌خواهید میزان غذا خوردن را کاهش دهید، ایده خوبی است که از غذاهای پر سروصدا مانند هویج و خیار در کنار بشقاب غذایی خود استفاده کنید! محققان می‌گویند که صدا معمولا به‌عنوان عاملی شناخته می‌شود که حساسیت نسبت به غذا را از بین می‌برد، اما اگر مردم روی صداهای تمرکز کنند که از غذا خوردن خودشان نشأت می‌گیرد، میزان مصرف غذایی‌شان کاهش پیدا می‌کند.

وقتی که صدای غذا خوردن طبیعی، تحت تاثیر صدای تلویزیون قرار می‌گیرد و خنثی می‌شود، وضع فرق می‌کند. در این حالت، صدای تلویزیون باعث می‌شود که حساسیت فرد نسبت به غذا خوردن ضعیف شود و درنهایت بیشتر از حد طبیعی غذا بخورد. بنابراین سروصدا، کاکرد دوگانه‌ای دارد و می‌تواند باعث افزایش مصرف غذایی یا کاهش آن شود. شاید تاثیر سروصدای غذا خوردن زیاد مشهود نباشد، اما وقتی نقش آن را در طول یک هفته، یک ماه و یک سال در نظر بگیرید، می‌توانید ببینید که تا چد حد موثر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید ملوحی

یه روش عالی برا کاهش وزن

بررسی‌ها نشان می‌دهند افرادی که در طول هفته کمتر از ۱۲ ساعت می‌نشینند و در حدود ۴ ساعت ورزش انجام می‌دهند، بسیار کمتر از افرادی که در طول هفته ۲۵ ساعت را به صورت نشسته به سر می‌برند به دیابت و چاقی در ناحیه کمر و شکم دچار می‌شوند.


اگر به کاهش اندازه دور کمرتان علاق مندید یک پیشنهاد ساده برایتان داریم لاغر شدن را با کمتر نشستن و انجام کارها به صورت ایستاده امتحان کنید حتما نتیجه می گیرید


یک ترفند ساده می‌تواند افراد گرفتار و شاغل را در محل کارشان لاغر نماید. کارشناسان دانشگاه کالج لندن در جدیدترین تحقیقات خود دریافته‌اند نشستن کمتر پشت میز می تواند خطر ابتلا به دیابت را به میزان ۷۵ درصدی کاهش دهد و همینطور سبب کاهش اندازه دور کمر افراد شود.

گفتنی است، کارشناسان این نتایج را با تحقیق برروی ۴۰۰۰ کارمند در یک دوره ی یک ساله بدست آورده‌اند.
بررسی‌ها نشان می‌دهند افرادی که در طول هفته کمتر از ۱۲ ساعت می‌نشینند و در حدود ۴ ساعت ورزش انجام می‌دهند، بسیار کمتر از افرادی که در طول هفته ۲۵ ساعت را به صورت نشسته به سر می‌برند به دیابت و چاقی در ناحیه کمر و شکم دچار می‌شوند.
کارشناسان بهترین راه برای لاغر شدن را کمتر نشستن و انجام کارها به صورت ایستاده در کنار ورزش و رعایت رژیم غذایی سالم معرفی کرده‌اند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید ملوحی

رژیم غذایی و لاغری یویو عالی است


اگر درگیر مشکل کاهش وزن یویو شکل هستید، باید ابتدا درک کنید کاری که قبلا انجام می دادید بی فایده بوده است، پس به رویکردی جدید نیاز دارید. سعی کنید تنها به ترازو فکر نکنید و فاکتورهای سلامت را نیز در نظر بگیرید. مواردی مانند اینکه چقدر راحت تر می توانید حرکت کنید و بهتر می توانید بخوابید.


عده زیادی هستند که علاقه شدیدی به کاهش وزن دارند و همچنین می خواهند این راه را با شبه طی کنند به همین دلیل دست به انجام کار های خطرناکی می زنند که می تواند سلامت آنها را به کلی تحت الشعا قرار دهد. شما درباره رژیم های یویو چه می دانید؟ با دکتر سلام همراه باشید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید ملوحی